söndag 12 april 2020

Ugnspotatisar.

Dom blev sååå goda eller fyllningarna
menade jag, men helheten blev mums filibabba.


Jag lagade onödigt många, men jag är van
att koka lite mer när jag engång lagar.
Tvättade och torkade potatisen det skall vara
en mjölig sort tex Rosamunda.
Lindade in i smörpapper och folie.
I ugnen på 250 grader 30min och
sen 200 grader 30min till.


Ser lite stökigt ut men smaken var bra.


Lagade två olika fyllningar.
En med fisk och en med skinka.

SKINKFYLLNING
1 burk creme fraiche
0,5 dl remouladsås
halv lök småttskuren
dijon senap
svartpeppar
lite salt
lite socker
200g smått skuren rökt skinka

FISKFYLLNING
1 burk gräddfil
1 msk senap
halv lök småttskuren
citronpeppar
lite salt lite socker
ca 150g rökt lax
ordentligt med dill


Sen sallad till och ett glas vitt vin.



Vinet en påskgåva av våra goda vänner.

Nu lite såpopera och en mugg kaffe.

Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Det ser gott ut. Trevligt med nya recept. Tack för inspirationen :-)

    SvaraRadera