fredag 10 april 2020

Rulltårts smörgåskaka.

Prövade på ett recept som jag hittade 
i en tidning, nämligen rulltårts smörgåskaka.
Tänkte att överraska min man med en saltig
rulltårta till kvälls kaffet så att han får fundera 
vad jag nu har hittat på.



Det var jätte lätt att laga den.


Formbrödsskivor på ett papper, kanterna bortskurna,
sen dränkte jag bröden med buljong.
Och därefter satt jag ett smörpapper på och
kavlade sakte fram och till baks så att det blev
som en platta.


Fyllning en halv tub Remoulads sås, 3msk gurksallad och
en låda skinkstrimlor.



Sen rullad jag ihop den med hjälp av pappret, på
samma sätt som när man lagar rulltårta.


Sen lindade jag in den i smörpapper
och så har det fått dra sej i kylskåpet några timmar.Sen garnerade jag med remoulad
kräm, hackad gurka och dill


Och jag ska säga att gott blev det, mmmm!
Trevlig fortsättning på kvällen!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar