onsdag 15 april 2020

Köksdag och spetskaka.

I dag har jag fortsatt med mina fönster
och nu var det kökets tur.
Rena fönster och andra mattor på golvet.
Och bara att flytta runt lite på sina köks
grejer så får man det att se annorlunda ut.
Och dammet bort från knutarna.


Blommorna fick en upphöjning så att dom får lite mer dagsljus.



Sen blev det som sagt bakat en spetskaka.



De här recept har jag hittat från Kinuskikissans sidor hon har
ljuvliga recept.

SPETSKAKA
50g smör ( smält )
1dl mjölk
2ägg
2dl socker 
2dl vetemjöl
1,5tsk bakpulver
2tsk vaniljsocker

Detta gräddas ca 15-20min
under tiden
smälter man
25g smör och blandar i
1dl farinsocker
2msk grädde
Sen slår man detta på den gräddade kakan
och fortsätter grädda
och sätter högst uppe i ugnen så att det börjar
bubbla och får lite färg, och det går snabbt så man
skall passa på att den inte får för mycket färg.
Det brukar bli finare mönster på den men inte denna gång
när jag skulle visa den åt er.

Det är som toscakaka utan mandelspån.
Är värt att pröva på!

Goda kaffestunder!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar