lördag 25 april 2020

Rumväxling.

I morse kom igen ett skepp lastat
med allt mellan himmel och jord,
vi rustade iväg oss till skären igen.
Nu var det då övrevåningens tur
att bli städad och sen hade jag planerat
att byta om vardagsrummet och vårt 
sovrum.
Nu glömde jag att ta bilder före men sådana
finns på instagram för dom har jag fotograferat
med tabletten.
Men här får ni se färdiga förändringar.
Först från det ''nya'' sovrummet.


Här är midsommarbjörkarna.




Ingen fy skam till utsikt, grannens båthus.




I den här ryms bra våra semesterkläder.


Sen till följande rum, här hade vi vår säng tidigare och
nu är soffan här.



När vi kom i morse så då var här 12 grader men
nu har jag eldat hela dagen så nu är det 21 grader.
Och i nedrevåningen har jag eld i köksspisen och i ena
av kakelugnarna och blir det till följande att sätta
eld under bastugrytan och ugnen.
Så nu skulle jag måsta gå och skura bastun
med andra ord.

Dagens mat blev ofotograferad :) för vi var så
hungriga med det blev grillkorv och grillad majs
och ugnspotatisar.    

Trevlig fortsättning på kvällen!
Kram, Monica      

3 kommentarer:

  1. Björk tapeten är så super snygg. Den skall ni inte byta, den passar så bra till ett sommarsovrum. H. syster annemaj

    SvaraRadera
  2. Ni har det så hemtrevligt , mysigt och fint.
    Kramar, Susanne

    SvaraRadera