tisdag 21 april 2020

En vägg färdig.

Började måla i morse halv tio
och var färdig halv åtta  nu på kvällen med min
vägg som jag hade som mål att få 
färdig idag.
Sen förstås matlagning och kaffepauser
där i mellan, jag undrar vem som hade
gett ledig dag åt vår kökspersonal.



Jag tyckte att väggarna inte alls så ut att vara i dåligt skick
men när ny målning kom på så då märkte man nog stor skillnad.
Den här väggen som jag har målat i dag är södervägg så där har
solen gassat så de var nog hög tid  att få den målad.

Måste ännu visa vad vi har ätit idag.

Grisschnitzel och ugnsrotfrukter.


Jag lagade potatis, kålrot, morötter och lök
i en ugnsform, salt, svartpeppar och honung på
och lite matolja.
Det blev jätte gott, gillade mest kålrötterna.

Nu skall jag sätta mjöden och puttra och
sen skall det vara något kvällsmat få se
va det blir.

Ha det så bra!
Kram, Monica

4 kommentarer:

  1. Det blir fint! Och maten ser god ut också. Det har varit fint väder idag. Vi hade första huggormen på gården idag. Så nu blir det sommar nu.h. syster annemaj

    SvaraRadera
  2. Det är roligt att måla. Jag har hjälpt dotterns familj med att måla i deras hus de just flyttat in i.Roligt när man ser resultatet och hur fint det blir. Maken meddela just att han sett första ormen vid vår sommarställe idag.
    Ha en fin dag !
    Kram, Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch, ormar är så läskiga!
      Vi har inte sett ormar på våra ställen till all tur hoppas att vi inte ser heller.
      Kram, Monica

      Radera