torsdag 23 april 2020

Nu har vi det röda färdigt.


Årets första vitsippor.
Jätte tidigt tycker jag.
Dom hittade jag när jag skulle fotografera
dom sista metrarna av väggen som blev färdigt
målat, yeeeee!!!!






Här beundras nästan den färdiga väggen,
nu har vi det vita kvar.

Och så har jag tagit som vana att berätta vad vi
äter varje dag så även nu.

Det blev bacconpasta och sallad.



Jag klipper bacconen i små bitar och fräser
dem i pannan med en lök
sen slår jag grädden på och sen får den puttra
ca 10 min medan pastan kokar och sen blandar
jag allt ihop. Lite mald svartpeppar på.


Och till efterrätt blev det
hallon / blåbärskräm med vaniljvisp på.



Nu har jag i ugnen smöröga bullor som
bakas utan jäst, mer om det i morgon.

Ha det så bra!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Det blev fint med ny färg! Maten ser åter god ut. Väntar på bulla receptet.��☕�� syster annemaj

    SvaraRadera