onsdag 22 april 2020

Mat på 30 minuter.

Det är bra att det finns ''snabbmat''
då när man inte skulle ha tid att stå
i köket och laga mat.
För vårt målprojekt har fortsatt idag
och man skulle liksom inte ha tid att
vara inne.
Malettkött och en påse Italienskgryta
de gick snabbt att laga så det är bra att
ha hemma i skåpet.
Bryner köttet och kokar upp mixen 15 min
blandar allt ihop.
Så är det bara att äta.




Och medan vi åt hade jag bananer på grillen
som blev vår efterrät med lite vaniljglass och strössel.


Sen ut och måla igen men i dag tog jag kväll
redan 19-tiden för jag hade ju mjöden som skulle
på flaskor.


Och så hann jag vispa ihop till en rulltårta.


Världens lättaste recept

1 mjölkglas med ägg ( 3st )
1 mjölkglas med socker
1 mjölkglas med mjöl
1 tsk bakpulver

225 grader 5-10 min

Detta använder jag även när jag lagar kakbottnar.

Nu trevlig kväll!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar