måndag 20 april 2020

Husmålningsförberedelser.

De tråkigaste jobbet pågår
och det är att skrappa gammal
flagnande målning bort,
själva målandet går sen bra.
Nu har vi hoppeligen vädret på vår sida
om man får tro vad som spåtts framöver.
Jag tycker att man redan märker efter 
dagens värme att det börjar grönska.



Till all tur är inte huset så högt så jag vågar till och med klättra upp på stegen o måla.


Ben roar sej med att traska runt och kolla vad som finns bakom stenarna.


Dagens recept har jag ännu inte
hunnit pröva på men skall nog göra det.


Den där chokladkanten får jag nog lämna bort, för min man gillar inte choklad ( hör och häpna).



Det är bra att man kan baka i förväg ''skålarna''
och förvara dom i en lufttät burk och ta fram och fylla
sen när man skall äta dom för skålarna mjuknar när fyllning
står i dom.

Ha en bra början på veckan!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar