tisdag 10 oktober 2017

Min kökshylla.

Lite bilder från söndagens köksstädandet.
Jag har min kökshylla där jag brukar byta
ut porslin alltid då när jag byter gardiner
och andra textilier efter årstid.
Efter sommaren brukar jag laga ''höstporslin''
som går i brunt-vitt-beige men hör och häpna
jag hoppade direkt till vinterporslinet :)
Så det blev vitt-rött-beige.


Gillar dessa med domherrar på och det finns att få av
dem även i år, och nu har det kommit påfyllning.
Nu finns det brödfat, en hjärtform ( pajform ) saftkanna
och gräddsnäcka.
Brödfaten kommer nog att hamna hos oss, för visst ser det 
trevligt ut att ha av samma serie.
Nu har jag dukat med vita fat till muggarna.
Skålarna är våra grötskålar och till andra efterrätter.



Lingonriset är pricken på i!

T.o.m lyktan som påminner om muminhuset
fick ett rött ljus.



Här var sommarhyllan!

Regnet det bara fortsätter, nu skulle det nog räcka till!
Ha det så bra!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar