måndag 30 oktober 2017

Måndag, svårt att komma igång.

Trots att vi vänt klockorna till vintertid eller
normaltid så vaknade jag vanlig tid.
Jobbdagen började klockan 11 idag och
det är skönt med sådana mornar som man får
ta god tid på sej och inte behöver stressa iväg.
Morgonmålet kan ta en timme, visserligen
äter jag inte i en timme men jag sitter och
läser mina tidningar och fyller på kaffemuggen
några gånger.
Hinner till och med handarbeta en stund
och gå ut med hunden på morgonpromenad.


Och har jag gått om tid så tänder jag ljus och brinna
även på morgonen.
Måndagen är svårt att komma igång men tisdagen då
är man in i vardagsrutinen igen.
De är bråda dar på jobbet så när man väl kommer hem på
kvällen så är det skönt att få ta det lugnt.
Lyckligt lottad när mannen har skött maten och
tvättmaskinen kan många gånger vara på när man kommer
hem och kaffet är färdigt, så man får
sätta sej till färdigt dukat bord :)
Måste säga att vi aldrig har varit oense om hemmasysslorna
den som har tid gör det som skall göras.




Ha det så bra!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar