tisdag 6 december 2016

Lucka nr 6.

Granrisstjärna a la Ernst.
Kollade gamla klipp från Ernst julprogram,
och där lagade han sådana stjärnor av granris
som jag har försökt göra idag.


Jag tog mina kvistar, järntrådsrullen, tången och saxen
och begav mej ut till uteköket för att fixa dessa stjärnor,
för på dessa fönster skulle dom ju bli upphängda.


Först lagade jag två och två ihop.


Och sen dessa till ett kors.


Sen fyra korta på samma sett och fäste dom snett utanpå.
Och en sprayad kotte, Ernst använde sej av sina paradisäpplen
som han brukar garnera allt möjligt med, men jag hade inga
paradisäpplen.
Tre stjärnor lagade jag och nu hänger dom på fönstren.



Min man han har fixat mera utebelysning i dag.
Lekstugan har fått nya ljusslingor.





Julgubben han väntar redan på att få börja dela ut
julklapparna, men han får nog vänta ännu lite :)

Så har jag bakat pepparkakor i dag, det var redan tredje
baket, för dom har sådan åtgång när jag alltid delar en burk
hit och en burk dit.
Så i alla fall så blir det nog att baka en gång till före jul.

Trevlig kväll!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar