söndag 11 december 2016

Lucka nr 11.

Pepparkaksbak nr 4.
Och nu får man inte röra burkarna förrän jul,
få se hur det går för jag har inte tänkt baka flere
gånger.


Tredje ljuset brinner och julmusiken är på  högsta volym :)


Efter detta hann vi med en promenad i det fina vintervädret
förrän vi skulle på födelsedagskaffe till svärmor.
Men väl hemma ingen så fortsatt jag med att korta av
en gardin som jag köpt till terassdörren,
Och så var det bara att hänga upp den.


Röd med silvertrådar.


Sen blev det av en Nyblom Kolle'ns kökshandduk
gardinkappa till lilla fönstret i vår toalett.
Ingen bild för min kamera sa att den skall laddas nu.

Nu lite kaffe och sen skall vi småningom åka tillbaks till stan.
Har ledigt ännu i morgon och då måste jag försöka få mina
julklappsuppköp gjorda och så skall julkorten skrivas,

Trevlig söndagskväll, och njut av julförberdelserna
och drick lite glögg i mellan,  värmer skönt i kylan.

Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar