fredag 16 december 2016

Lucka nr 16.

Dom sista dekorationerna kommer fram detta
veckoslut.
Har i kväll hängt upp ett vimpelband med rödvita
vimplar.
Förstås skulle det har varit lätt att laga en själv, men
får man en färdig från butiken för 2,50 så iddes jag
bara inte börja klippa och klistra.
Har sådana till salu där jag jobbar.
Hade från början menat hänga upp den i dörröppningen
till vardagsrummet men den var så lång så jag testa den
vid fönstret i stället och där tror jag att den får bli.


Nu har jag gräddat morotslådorna, kålrötterna är kokade men den
mosade massan får vänta till i morgonkväll när jag kommer från
jobbet.
Sen har jag stekt leverbiffar av mald lever mmm mmm så gott.
Så har vi maten färdig till i morgon.
Granen är sökt den står där ytterom köksfönstret.
Kylskåpet är tvättat och sorterat bland alla burkar som
samlats längs med hösten.

Nu lite tv-tittande och jag tänker ta en kall öl, den är jag värd!

Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar