lördag 17 december 2016

Lucka nr 17.

Klockan är 22.40, nu har jag först tid att sätta mej ner och
pusta ut.
Kom hem från jobbet 19-tiden, drack kaffe och sen fortsatt
jag att jobba.
Fick min man med och rulla köttbullar som jag stekte i
ugnen.
Så nu har vi fixat köttbullarna till jul.
Sen blev det en bondost men den äts nog upp meddetsamma
eller till morgonkaffet skall den tas fram.
Sen har jag kålrotlådorna i ugnen, det börjar dofta ren så dom 
får jag nog sätta ut i natt och svalna.
Granen är inne och klädd så den lyser så vackert där den står.
Och köksbordet har fått en ny duk i dag!
Vad sägs om den här?



Det ser ut som stjärnorna skulle sväva överom bordet,
eller kanske jag bara är så trött att jag ser det så :)
Nu blir det bastu och sen tror jag nog att jag somnar om jag 
sätter mej vid tv efter det.

God natt!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar