söndag 18 december 2016

Lucka nr 18.

Ingen jul utan mina pappersbilder som jag
klistrar upp.
Ena skall på kylskåpsdörren.
Kommer ihåg att sonen gillade den här extra mycket
för han gillar också gröt.
Få se om hans son kommer att tycka om bilden.



Och den andra i tamburen så att man ser
den meddetsamma när man kommer in.
Dom har hängt med snart i 30 år och det märks nog
man får vara försiktig när man skall ta bort dem  igen,
lite får man alltid klistra och klippa på dem.


Jag tycker att dom hör till här på landet, inte
skulle jag kunna tänka mej att ha sådana i hemmet i stan.
Hela dagen har gått åt till att småstäda. Alla rum har något
som påminner om vad det är för högtid på kommande.
På toaletten finns röda handdukar som står GOD JUL på.


I bastun tog jag fram en röd bastuduk eller vad det
nu heter som man sitter på i bastun.


Blivande godisbord ännu fattas en hel del.


Mera utebelysning kom upp igår, runt hela
uthuset kom det en ljusslinga. Vi hade till salu där jag
jobbar en slinga som var 54m lång och den köpte jag
och min man som är så snäll så han fixade den igår när
jag var på jobb, så den lyste så fint när jag kom hem.
Jag har fixat innebelysningen som finns i olika former
levande ljus, ljusslingor med el och batterier.
Det finns ett sådant otroligt urval av alla möjliga
fina lampor och ljus.




Här skall ännu grönväxterna bytas ut mot julblommor,
men dom skaffar jag först på fredagen.

Lagade i dag batatmorotslåda som jag hittade beskrivning
på i en tidning och sen fick jag laga mera saft för jag behövde
mera rum för matvaror i frysen så bären fick bli saft.
Lite tokigt att stoja på med julsysslor och koka saft som
man brukar göra på hösten.
Dom sista julklapparna här jag packat där på samma gång.




Det var inte trevligt att komma tillbaks till stan när man
äntligen fått allt färdigt och man skulle bara ha kunnat kasta sej i 
soffan och njutit av de nystädade julhemmet.
Men jobben kallar i morgon. 5 dar jobb och sen har vi 10 dar LEDIGT.

Trevlig söndags kväll åt er!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar