tisdag 13 december 2016

Lucka nr 13.

Fåglarna måste också få lite extra gott
till jul eller egentligen har dom nog fått
det redan.
Nämligen talgkuber inte bollar.



Jag smälte cocosfett och olika fröblandningar
till en lös gröt, som jag satt i mjölkburksförpackningar
som jag klippte av till ca 15 cm höga burkar.
Så satt jag ett band i så att det sen skulle vara färdigt
att hänga upp när dom stelnat.


Efter två timmar ute i kylan såg dom
ut så här.
Dom blev ganska så tunga så jag hängde upp
dem på mina lykt/ampeljärn vid uteköket.





De hade blivit fin rimfrost  på fönstren.

Måste visa bild på Ben som gillar vårt nya badrum
för han far själv och sitta under duschen när den varit
på sin springanlänk.
Min man och Ben brukar en gång i veckan springa en
5-8 km länk och efter det så far den själv och sitta under duschen
och väntar på att bli tvättad.
Inte när vi normalt har varit ut och gå bara när dom sprungit.



Ben önskar trevlig tisdagskväll åt er alla!
Han väntar så på att det skall bli julafton så
att han skall få paket.
För när jag har packat mina julklappar så har han suttit bredvid
och följt med noggrant.

Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar