söndag 12 oktober 2014

Mossa och kvistar.

Nu var det igen dags att fylla blomlådorna med mossa och kvistar.
Och en ny dörrkrans blev också fixad.
Stommen tog jag av vad egentligen är till för fåglarnas talg-
bollar men vi hade två stycken så jag tyckte att jag kunde få
den ena till min användning.
Så jag fyllde ringen med mossa, stack lingonriskvistar i moss-
an och sen fanns det några sammetsrosblommor ännu som jag
knipsade av och stack i kransen, snabbt och enkelt.






Sommarens sista blommor får ännu pigga upp kransen,
sen fyller jag på med mera lingonris när dom bleknat.
Ganska så skapligt väder idag, mot slutet av veckan skall
det bli kallare.

Ha en skön söndag!
Kram, Monica

3 kommentarer:

  1. Den modellen av kransstomme har jag inte sett förut, så fin den blev!
    Idag regnar det och är grått och mörkt här, men det är en varm höst vi har!
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Smart och börja göra utedekorationer
    innan kylan och ev snö kommer. Din
    krans blev jättefin.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  3. Så fin krans du lagat! Roligt att du fick lust att sticka sockor. Novita har många snygga modeller i tidningen :)
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera