onsdag 8 oktober 2014

Att vårda både kropp och själ.

Det har jag gjort idag.
Ledig dag som började med vattenlöpning igen.
Efter det blev det massörbesök och det behövdes.
När man lyfter massor med varor varje dag och inte
alltid på rätt sätt så säger nog kroppen till om det.
Och efter massage är det bra att ta det lite lugnare.
Vädret har inte varit det bästa  regn och blåst,
så jag tog Ben och bilen och så åkte vi till landet.
Där fick Ben springa lös och jag kunde njuta i all
sköns ro.
Hungriga blev vi så det var bara att se vad det fanns 
i skåpen.
Grillkorv finns alltid i frysen så jag grillade två korvar
som vi delade med Ben ( han fick en liten bit ).
Kokade kaffe mjölk fanns det inte i kylskåpet men
vispgrädde så det fick gå och det smakade riktigt gott.
Tände ljus på bordet och tog fram en hög med tidningar
tände brasan i kakelugnen och köksspisen.
Det är dessa små och enkla saker som gör vardagen lyxig
för mej i alla fall, det behövs inte så mycket.




Även en jultidning från 2013 fick jag i mina händer,
och så var det hänt jag började sitta och planera  hurdan
jul vi skall ha det här året.


Ljuvliga vinterbilder.


Julpepparkakor, nej ja bara skojar, men snart börjar jag nog
baka igen, det blev ganska många gånger i fjol.
Det är bra att ha stora burkar med småbröd  så har man att bjuda
om det kommer överrasknings gäster eller att jag åker till landet
mitt i veckan och skall ha något sött med kaffe.



Ben var ute hela tiden fast vädret var uselt.
Nu har vi kommit tillbaks till stan och sitter och väntar
med köttsoppan att karln i huset skall komma hem.
Vi är hungriga igen.

Regniga hälsningar av
Monica och Ben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar