fredag 17 oktober 2014

Lyktstolpar.

Lyktor på stolpar blir lyktstolpar.
Kom hem med fem små lyktor idag.
Jag hade planerat i förväg var dom skulle
komma.
Vi har vid vägen som går förbi oss en liten
''hästhage'', jag kallar den så och den passar nog bra här på landet 
för kossorna brukar beta på andra sidan vägen ( vi har ingen häst ).
men i alla fall när jag hittade små runda lyktor så bad jag min man
att borra fast dem på stolparna och det ser riktigt trevligt ut i mörkret
när dom små lyktorna lyser.
Jag fick inte så bra bra bilder i skymningen men jag visar dem ändå
åt er.




Så här mörkt blev det förrän vi var färdiga.
Jag har nog på kameran en sådan funktion att det skall bli bra
bilder även i mörker, men jag kom inte på vilken knapp jag skulle
brida på och så blev det så kallt om händerna att jag kom snabbt in.
Just nu har vi -0,1 grader, men vi har varmt och skönt här inne.

Ha ett skönt veckoslut!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar