lördag 23 november 2013

Ny dörrkrans.

Idag blev det en ny dörrkrans. Hade en rottings
krans som jag beklädde med sisalfiber. Köpte
nog sisalfibern för att laga i julblomkrukorna, men
på väg hem från jobbet i dag kom jag på att jag 
skulle bekläda kransen med det. Materialet påminner
om sjögräs men ser trevligare ut, lite som sjögräset
skulle ha fått rimfrost på sej. För nu har vi minus gra-
der, det är riktigt fräscht i luften.


Dekoration runt kransen fick bli av ett halsband
som gått sönder men jag hade sparat pärlorna och
nu kom dom till användning. Trädde pärlorna på
en ståltråd, så det var lätt att vira runt kransen.



Sen det andra projektet blev vår trappborste, den
fick ny färg i går kväll. Och av ett stjärntyg satt jag
och klippte stjärnor och limmade fast dem och efter 
att färgen torkat drog jag ett lager med decoupage
lack över allt. Så nu har vi en stjärnborste.




Nu är utelyktorna tända, brasan sprakar
i kakelugnen och köksspisen. Alla ljus är
tända även inomhus, varmt och skönt, frid
och fröjd nu njuter vi av lördags kvällen,
gör ni det också!

Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar