lördag 30 november 2013

Nu firar vi lilla-jul.

Lite smått pyssel har det blivit idag och
jultårtor har det också bakats.
Har så många glasburkar som fungerar
bra som förvaring till allt möjligt, men idag
fick det bli att litet vinterland till min renljusstake
av en stor glasburk. Plockade lite mossa och blå-
bärsris, sen var det bara att placera allt i burken  
och sen pudrade jag lite florsocker över, så att det 
såg ut som snö.



En dikesgran bredvid med lite lampor i,
enkelt men vackert.


Sen kom det också in en liten
lilla-juls gran.


Köpte röda rosor, de får vara mina julblommor
i vardagsrummet.



Ljusen brinner i fönstret och Stilla natt
kom det från min julskiva när jag tog denna bild.


Det är skönt med varma plädar.



Mina favorit blommor. Ni kan väl känna doften 
dit hemma till er?
Nu skall jag börja med julmaten, min man skall snart
åka till stan och söka dottern som kommer hem till lilla-
jul. Vi skall äta gått, dricka glögg och bara mysa.
Hoppas ni alla har en skön och lugn kväll!
Kram, Monica

3 kommentarer:

  1. Ja nog ser det ut som jul hemma hos dej! Jättemysigt! Så fin din lilla gran är!
    Ha en fin lilla jul!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Så fint med den lilla granen, och
    jättebra idé och pynta i burken.
    Ha en mysig advent
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Tack för din lilla hälsning hos mig. Så fint det blir med pynt i burken. Härlig julstämning. Kramar från Maria

    SvaraRadera