tisdag 25 juni 2013

Sommardukning i det gröna.

Om jag igår slappa, så har jag haft energi för halva byn idag.
Har haft stor tvätt och har klippt alla gräsmattor, och ingen
maskin att sitta och åka på, nej en helt vanlig gräsklippare
( nog  motordriven). 3h tog det hela, så dagens motions-
runda är gjord.



Massor med tallkottar fick jag plocka,  en del av dem satt
jag i vas, som fick bli dekoration till dagens dukning.
För ute äter vi alltid när vädret det tillåter. Och man kan duka
lite festligare även till vardags. Väntar att min man och dottern
kommer från stan, så det är nog också någonting som är värt
en lite skojigare dukning än vanligt.



Rabarberblad går bra som tabletter.



Ogräs i vas är även vackert.



Som ni märker har jag haft tid att fota en hel del.
Ha det så bra!

Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar