onsdag 8 maj 2013

Spetsgardin i skogen.

Jag har suttit i uteköket med min symaskin idag.
För man kan inte sitta inne och sy när det är så
vackert väder, så när jag suttit där så har jag varit 
liksom halvt ute. Har sydd en 5m lång spetskappa
som skall komma till vår veranda i vårt skärgårds-
hem.


Jag tyckte om den uddakanten, därför blev det den här.


Nu har det börjat blåsa igen.



Sen sydde jag en kanal på den här gamla bordduken,
För den skall bli gardin framför ett skåp som det förvaras
flytvästar odylikt i. Den är minsann färggrann, men jag tycker
att i en sommarbostad får det finnas färger. 
Vi har planer att åka till dit i kväll, bara min man kommer
från jobbet, om inte vädret blir sämre, för det tar halv timme med
båten och det är inte skojigt om det blåser.

Ha en bra dag!
Kram, Monica


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar