onsdag 22 maj 2013

Fåren på grönbete.

Vilken tur att min lediga dag var igår när det var så
fint väder, för idag har minsann regnet vräkt ner.
Ben och jag var och hälsade på fåren som kommit
ut på grönbete i går kväll. fick jätte fina bilder, såd-
ana bilder som man skulle kunna ha i en wc-pappers 
reklam (hih hi), men tyvärr var dom nyklippta så dom
såg lite nakna ut. Ben satt så nätt vid vägkanten och sa 
inte ett knyst när jag fota och kröp i gräset.






Kanske dom inte är nyklippta, om dom har sådan
päls den här tiden på året. Sen hittade jag
LILJEKONVALJER, känner ni doften?


Trevlig onsdags kväll!
Kram, Monica

5 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder du fick av bräkarna :)

    SvaraRadera
  2. Åh så fina bilder!!! Det är vår/sommar när fåren är nyklippta och fått lamm :)

    Kramar Susanne

    SvaraRadera
  3. OHH, så fina bilder på de små lammen, såå söta. Jag har också plockat liljekonvaljer idag, men de är tyvärr inte så utslagna som dina, men jag kunde inte låta bli dem. Jag hoppas de ska slå ut. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  4. Vilka bilder, dom borde du kunna sälja dyrt till Lambi!
    Helt underbara och lamm är ju så otroligt söta, men dina bilder tar nog priset den här gången!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Det är jättefina bilder, säger som
    Snäckis, Lambi skulle bli lyriska.
    Här är det bara knopp i liljekonvaljerna,
    men blir det sol går det fort.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera