tisdag 7 maj 2013

Odlingslåda.

Har ledig dag imorgon så tog tillfället i akt och
kom till stugan. Så nu har jag varit ute och grävt
i jorden och satt löken i min nya odlingslåda. det
är det fiffigaste som någon har hittat på, många 
fördelar med en låda, man behöver inte rensa ogräs
och det växer mycket snabbare för att myllan är öv-
erom jorden , så det är mycket varmare i en låda än
under jorden. För 2 år sedan fick jag min första låda.
Men nu tyckte jag att jag skulle ha en till, så min duktiga
man snickra ihop en åt mej. Mylla gick det en hel del
hela 525 l om vi skall vara exakta. Storleken på lådan
är 1,3m x 1,0m x 30 cm.


Detta är från i fjol.


Och tatta daaa, den nya, med en hög sättlökar.


Nu är lökarna i jorden och min skylt fick komma ut.


Vacker kvälls sol kl. 20,45.
Nu bastu eldning.

Sköt om er!
Kram, Monica

3 kommentarer:

  1. Jag odlar också jordgubbar i lådor .Skulle vilja ha ännu flera att odla grönsaker i .

    SvaraRadera
  2. Jag håller fullkomligen med dig, odlingslåda är ett så snillrikt sätt att odla. Vi har inte fått igång våra här ännu, men idag hade vi sol och 16 grader så det är nog på gång nu.
    Vilka härliga bilder du har!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Finfina odlingslåda. Visst växer det så det knakar i dem även hos oss. Men vi har sniglar och de dras till lådornas frodighet som en magnet. Så i år odlar jag ingenting ätbart bara sommarblommor. Alltså dessa sniglar hämmar mig så. Köper snart snigelgift och delar ut gratis till alla i Borgå.
    Linnéa

    SvaraRadera