måndag 27 maj 2013

Köksbilder.

Jag fortsätter med bilder från söndagens projekt, från skär-
gårdshemmet. Rummet bredvid köket, vet inte riktigt vad
jag skall kalla det rummet, det är inte vardagsrum det är nåt av ett mellan
rum, men i alla fall där fanns ett skåp som jag tyckte skulle
passa bättre i köket en i det andra rummet, så jag flyttade det
till köket. Där var gamla hyllpapper från jag vet inte när, som
jag bytte ut mot vaxduk. Men oj vad där fanns mycket fint
porslin. Soppskålar, sås-skål,tallrikar,assietter, serveringsfat,
kannor mm. Synd att ha dem i gömman i skåpet, så jag plocka
fram några skålar.



I köket och rummet bredvid är det gröna väggar,
som jag hade tänkt måla vita, men dom får nog
vara gröna den här sommaren och jag har nog blivit
van med den gröna färgen.


Bilden tagen från tamburen.


Så jag forsatte i de gröna temat och köpte
en grön prickig duk. Man brukar säga att det
man inte kan dölja skall man framhäva.

Trevlig början på veckan!
Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. Ser så härligt mysigt ut !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Oj va fin oljelampkrona!!!!
    Hälsningar:Anne-Maj

    SvaraRadera