lördag 18 maj 2013

Åskan går.

Tog min data med till skären, för jag skulle kolla om den 
fungerar även här, och de gör den nog. Men som sagt vi
har åska klockan är 22,32 och det är mörkt som i säcken.
Min man har börja skrapa och tvätta plåttaket och det ser
jätte farligt ut. Jag har krattat hela kvällen så att jag har vatt-
enblåsor i händerna. Men han har nog kommit ner redan.





Den här tuppen finns på uthuset.


Måste visa var jag sitter och bloggar, gamla grejer minsann.


Det är skojigt med gamla saker.
Nu måste jag gå och kolla under vilket bord Ben gömt sej
för han är jätte rädd för åska. 

Ha det så bra!
Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. Stackars Ben som är rädd för åskan! Tack och lov så bryr inte Julie sig om det alls. Vilken fin bild du tagit på tuppen! Och vilken fin fotogenlampa på skrivbordet! Ha det bra och hoppas det slutar åska! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Jag hörde åskan mullra på håll igår
    också. Ser onekligen lite farligt
    ut och vara på taket, och mörkt också.
    Så fin fotogenlampa du har, jättevacker.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera