söndag 10 mars 2013

Söndags pyssel.

Efter gårdagens danskväll så har jag energi för
två. Dansen var slut kl.01.00 efter det åkte vi 
till landet så vi var hemma 2-tiden och hungriga.
Så det blev te med lite saltigt tilltugg och sen sov
man som en liten gris. Efter morgonmålet i
morse började jag måla blombrädet i köket för
det passade inte alls med vårt nya bord tyckte 
jag, så det blev vitt och fräscht, mycket bättre.
 


Sen tog jag itu med uteköket och fixade lite påsk dit.


Ganska mycket snö har vi ännu.




 Och nu har jag stekt plättar på vedspisen i en urgammal
plättpanna av gjutjärn, och det blev smaskens.

Trevlig söndag1
Kram, Monica

5 kommentarer:

  1. Vilka fina krukor du har överallt! Dom vita med spets i kanten är urgulliga och dom gula också!
    Och oj, så mycket snö. Vi har ingen snö, men is och svinkallt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Jag säger detsamma om dina vita krukor, jättefina med den spetslika kanten. Här på ostkusten har vi mkt snö kvar, dessutom har vi snö som yr i luften idag. Ha en fin söndag! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Va fint i uteköket,va de Peter Pan som hängde i fönstret?
    Anne-Maj

    SvaraRadera
  4. Nog blev det bättre med vit fönsterbräda! Här är all snö borta, bara lite is kvar här och var :)

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Alltså, bordet är så snyggt att jag inte finner ord. Jätte-, jättefint!

    SvaraRadera