måndag 25 mars 2013

Återanvändning.

Jag steg så tidigt upp i dag, att jag hann sy
ett par gardiner, före jobbet. Virkade spetar
från ett örngott hade jag ren för en tid sedan
tagit tillvara, ifall jag skulle hitta på att använda
dem till någonting. Och nu kom jag på det, av ett
gammalt lakan och spetarna sydde jag två gardi-
ner eller sjalusiner som jag kallar det ( vet inte om man
skriver det så ). Sydde spetsen på och klippte tyget
bort under ifrån. Jag förbereder mej för sommaren
jag skall ha gardinerna i bastukammaren i vår strand-
bastu. Vi har ett sommarhus ute i skärgården och det
är dit som jag nu planerar allt möjligt, vi får se vad
det blir.


Vad gör man inte för att fotografera, jo man hänger
en gardinstång upp i lampan, så att man skall få ljuset
att passa in.


Jag tror att det är svärmors mor som virkat spetsarna.


Här är fotografi av fotografiet på vårt skärgårdshus.

Nu till jobbet i väntan på sommaren
Ha en bra dag!
Kram, Monica.

2 kommentarer:

  1. Fina gardiner! Det är så roligt att använda vackra gamla handarbetet på nytt sätt!H.Tilda

    SvaraRadera
  2. Vilket ljuvligt sommarparadis ni har! Förstår att du planerar för sommaren... Jag sitter här hemma då jag blev förbjuden av läkaren att gå på jobb idag... Har en ordentlig bihåleinflamation... Men jag har istället fått agera sekretere och planerare till sonen bygge..
    Ha en bra dag !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera