söndag 17 maj 2020

Skärisöndag och väggändring.

Äntligen fint väder, så vi beslöt
när vi druckit vårt morgonkaffe
att nu blir det nog skärifärd av.
Trimmern, målningsburkar och
lite mat packade vi ihop och så 
bar det av.
Först kaffe som vi brukar när vi
kom fram och där var härligt
varmt på verandan så där skulle
man ha kunnat sitta lite längre men
vi är inte sådana som kan sitta allt
för länge stilla.
Min man sa att nu börjar han trimma
gräset, som hade vuxit så det behövdes 
verkligen.
Och jag sökte lite verktyg åt mej och 
meddela att jag tänker riva den gröna 
väggen i köket, så medan han surrade
ytterom så drog jag ner dom grönmålade
spännpappren. Först skulle förstås hyllan
ner och den målade jag om till först så den
hann torka till eftermiddagen när jag var färdig.


Här är den färdiga väggen och hyllan som
jag målade är också upphängd på nytt.
Glömde ta bild före ( finns på instagram den bilden)
men grönt måste ha varit en ganska vanlig färg
för den har funnits flere ställ i huset också på
verandan och det är mitt följande projekt jag
skall måla väggarna där.
Jag tycker att dom gamla burkarna kommer
bättre fram mot stock väggen.
Kopparpannorna skulle säkert huutokauppa
keisari vilja ha!






Där for de veckoslutet men
tre veckor jobb sen börjar semestern,
kanske värmen kommer med den får vi hoppas.

Ha det så bra!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar