lördag 2 maj 2020

Lördags sysslor.

Blåsigt väder men nu känns vinden
mycket varmare.
Tvätten har torkat på några timmar
och sängkläderna har varit ute i
friska luften.
Det är så fräscht att bädda med ny-
vädrade täcken och lakan, man sover
också mycket bättre.
Blommorna har fått min omsorg även
dom.
Att man kan bli glad för så litet som
blommknoppar på mina övervintrade
pelargoner, jag trodde inte att jag skulle
få dom att börja blomma.
Men hör och häpna dom har knoppar!


Titta, titta, titta, blommknoppar.


Kvällspromenaden gjorde vi i dag på
sådana stigar.



Här undrar nog Ben att om jag inte tänker komma
efter dom.
Det är bra här på landet när det finns att välja
vilka skogsstigar man tar sin promenad på och
idag blev det med lite havsutsikt förstås.



Ha en skön lördagskväll!

Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Jag har också för första gången lyckats övervintra pelargonerna från ifjol och två av dem har blomknoppar . Javisst är det härligt att man får vara i naturen och känna glädje över alla tecken på att sommaren är på kommande :-) Njut och ha det så bra.
    Kram, Susanne

    SvaraRadera