måndag 8 september 2014

Den bästa äppeltiden är nu.

Den som älskar äppel kan nog frossa i år.
Själv har jag lagat sylt, satt äppelbitar med 
socker och kanel i frysen, så det är färdigt
till kakor eller efterrätter.
Har i kväll lagat ugnsäppel med fyllning,
severade dem med vaniljglass såååå gott.




Träden är fulla med äppel.


Även en hackspett fick jag på bild.
Här doftar så gott av ugnsäppel.
Här är receptet om någon vill pröva på dem.

Till 6 äppel
3/4 dl havergryn
3/4 dl farinsocker
50 g smält smör
1 msk kanel
1 msk honung

Man tar fröboet bort och fyller hålen
med fyllningen.
Gräddar ca 30 min i 200 grader.

Smaskig kväll åt er!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Lyckans dej som har äpplen! Här blev det inga alls i år! Så jag får köpa om jag ska göra något gott! Ditt recept ser jättegott ut.
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera