lördag 26 oktober 2013

Pepparkaks doft och sommarminnen.

Just det, pepparkaksdoft har vi här i huset idag.
Jag har bakat fyra små pepparkakshus ( jag vet
att jag är ut i god tid), har tänkt att pepparkaks
husen skulle få vara mina julblommor i år, så jag
har börjat med de fyra första idag för dom håller
sej nog bra till julen.



Fick bilder från Sandöhuset idag, för jag var    
inte med när detta tråkiga kom fram, när far     
och son började riva bort dåliga bräder från      
huset. Men bra att det blev gjort nu och inte      
efter två år, då skulle det ha kunnat sett mycket
värre ut. Här får ni se hur det var och blev.       


Ingen vacker syn precis.



Här var brädfodringen utbytt.



Här hade vi målat.



Nu får vi vänta några månader förrän vi
kan åka ut och fortsätta.
Men vi firar jul före det.

Kram, Monica

4 kommentarer:

  1. Ja det är jobb med gamla hus, kanske lite lättare att fixa av pepparkaksdeg! Visst längtar man efter jul nu! Kram /Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Så raka fina kanter du fått på bitarna,
    kommer bli söta små hus. Och bra och
    vara ute i god tid.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. fina pepparkakor :) kram sindy

    SvaraRadera
  4. Oj vilket jobb de gjort ! Men nu mår ert hus bra igen.
    Husen ute i skärgården blir nog utsatta för väder och vind på ett annat sätt än på landbacken.
    Ha en bra vecka!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera