måndag 7 oktober 2013

Min lediga dag.

Skönt att ha ledigt på en måndag. Började              
trots det morgonen  6.15 med vattenlöpning.          
Tur att jag har min väninna med mej dessa tidiga     
mornar för annars skulle det nog vara så lätt att       
bli kvar under täcket, men när man är två så är        
det bara att ta sej i nacken och stiga upp.                 
Och den härliga känslan sen efteråt är pengar värd.   
Hade inga speciella planer för dagen. Det blev gar-  
dinbyte i ett rum och några maskiner med tvätt och   
en morgonserie från tv med en mugg kaffe, en liten    
länk med hunden och sen en shopping runda på st-   
an. Behövde nya vinterstövlar, och andra paret som   
jag prövade var som gjoirda åt mej, så det fick bli     
dom. Gick förbi en affär där alla stickade jumprar var 
-25% rabatt på, och därifrån kom jag ut med en jumper.



Nu blir det skåpstädning igen, men samlar så mycket
onödigt på sej, som man inte använder, men som bara
tar utrymme i skåpen.

Ha en bra måndag!
Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. Här behöver jag också nya varma vinterstövlar, men jag har inte börjat titta efter ännu. De du köpt ser härliga ut! Jag tycker du har hunnit med mycket på din lediga dag! Här har jag bara gått en skogspromenad, räfsat ihop massor med päron som ska kastas och nu putsar jag fönster! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  2. Vilken skön dag du har haft. Bäst är nog när man börjar dagen med nån sorts motion, blir så full av energi då.
    Snygg tröja och skor.

    SvaraRadera