tisdag 1 oktober 2013

Än har jag massor att lära mej.

Och nu pratar jag om fotografering. Prövade olika
inställningar i kväll när jag tränade att ta bilder från
vardagsrummet.


En tisdags blomma.


Som att fotografera ljus är inte lätt.


Men att använda blixt, så blev bilden mycket tydligare.


Samma tid på dygnet bilden ovan och bilden under
olika inställningar bara.


Tycker bäst om bilden under, skall fotsätta att
experimentera med kameran. Ny Lantliv, så
ni vet att jag blir nog och sitta med den resten
av kvällen.

Ha det så bra!
Kram, Monica

4 kommentarer:

  1. Jag försöker också lära mig fotograferingens ädla konst. Inte lätt. Fast motivet är hur fint som helst så lyckas jag fotografera sönder det. Men övning gör mästare tröstar jag mig själv med.
    Vad mysigt i ditt vardagsrum och lantliv och allt, kan ju inte bli bättre.

    SvaraRadera
  2. Håller med dej om att ljuset är svårt att få naturligt, jag har bara en enkel kamera så jag kan inte ta några proffsiga bilder. Jag tycker du har lyckats bra! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Oj vilken skillnad på samma bild med olika inställningar, ja ljus är ju jätteknepigt att fotografera. Har du kanske något bra tips?

    Kram Madame Edith

    SvaraRadera
  4. Visst är det svårt att fota när man bara själv försöker, en kurs vore säkert bra. Eller så borde man mera som du nu gjort...bara försöka.
    Naturliga bilder gillar jag själv bäst,blixten hatar jag. Eller så kan jag bara inte. Som sagt en kurs vore bra :)
    Ha det bra i höstrusket
    Monica

    SvaraRadera