torsdag 19 september 2013

Romantiskt eller rustikt.

Den som har hittat på våningsfaten har varit     
fiffig. På en liten yta får man mycket att rymmas
på och vackert framsatt. Om det sen är på ett         
kaffe- eller matbord, man kan till det oändliga       
hitta på olika sätt att få det att se vackert ut.            
Jag har ett vitt med spetskant som oftast är på           
kaffebordet, men i år var det också snyggt som              
kräftfat, såg trevligt ut när kräftorna hängde över           
kanten. nu är det förvaringsfat till frukt och grön-          
saker.



Lagade band runt, så att fatet fick lite ny look.


Detta rustika fat är av plåt, där förvaras pepparkaks-
former och servettringar tex.
Men det som jag tycker mest om är tallriksförvarings-
fatet, det rymmer en hel del tallrikar. Jag älskar kärl och
dom får gärna stå framme och så ryms förstås inte allt i skåpen.


Snart är denna vecka slut igen.

Ha det så bra!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Jag har också ett liknande ställ för tallrikar, det gillar jag också! Perfekt både till tallrikar och som serveringsfat. Ha en fin helg!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera