söndag 15 september 2013

Kaveldun.

Blåsig söndag, men det har varit bra, för all min              
tvätt har torkat och doftar så fräscht.                               
Så dom är färdiga för vinterförvar.                                   

Denna söndag har nog varit en sådan slappsöndag,        
sådana måste finnas alltid lite emellan. Började mor-       
gonen med att titta från tv en hel del inredningsprog-       
ram, man kan alltid få några ide'er.
Sen tog jag itu med att fixa soffbordet, som jag skulle      
för två veckor sedan göra, men som inte blev av. Det      
var lackat säkert i tio lager, så jag höll på och slip-    
ade i 1,5 h. sen skulle benen kortas av en 25 cm, så att     
de skulle bli passligt till soffbord. Glömde att ta bild före      
men här är bild efter första målomgången. Jag spraymål-    
ade för det är snabbt och behändigt, inga penslar att tvätta.


Och nu har jag varit och plockat kaveldun eller cigarrer som jag kallar
dem.Skall i morgon laga en hösthörna på jobbet
så jag tänkte att dom skulle passa bra till dekoration.
Jag sprayar alltid den bruna delen med hårlack, då blir
risken mindre att dom exploderar och man har ett vitt
dunmoln på golvet, sådant har också hänt, men då hade
jag inte lackat dem.


Det gör inget om bladen också får en
lackdusch, dom blir bara lite glansiga av det.
Nu skall kassarna packas och vi skall åka till
stan, en ny jobbvecka väntar.

Trevlig höst!
Kram, Monica


2 kommentarer:

  1. Det där var mycket mer än vad jag har fått gjort idag!
    Hoppas du får en fin jobbvecka i stan! ♥

    SvaraRadera
  2. Du påminner mej om att jag skulle ha plockat kaveldun för länge sedan, ser dem när jag promenerar med vovven. Nu kanske det är försent... Kram/Finas mammis

    SvaraRadera