onsdag 23 januari 2013

Min lediga dag.

Har haft ledig dag idag och en riktigt lugn
dag utan några måsten och det är skönt,
gör vad man har lust med. Morgonen började
med vattenlöpning 6.15 och morgonmål.
Där efter en liten länk med hunden och en
runda på stan efter att jag kom hem började
jag plocka och ordna lite hushållet. Köks-
skåpet blev det ordnat i, alla kaffekoppar
som man samlat på i 30 år. Man ser hur 
ens smak ändrat med åren. En tid hade 
jag alla kärl iblått och vitt sen kom det
vitt och beige, där har jag hållit mej nu i 
ganska många år.


Den vackra damen på bilden, hon passade så
bra ihop med min blomma, tyckte jag.


Det är nog bättre att hålla dörrana fast.


Gillar de här gamla korsstygnsarbetet som
svärmor gjort och klockan har vi också fått
av henne, tyvärr funktionerar den inte mer.

Ha en bra fortsättning på dagen!
Kram, Monica

3 kommentarer:

  1. härligt med lite ledigt. . Gillar ditt fina skåp. Skulle gärna ha ett liknande

    SvaraRadera
  2. Vad fint och pyssligt i ditt vita skåp. Tack för att du kommenterat på min blogg. Nu har jag lagt till mig som följare på din blogg, så är det lättare att hitta dig. Ha en fin kväll. Kram Mimmi

    SvaraRadera
  3. oj..jag har oxå haft samma kaffekoppar som dej, de med blå blommor.Men de finns inte mera..o sen vepan dem sydde jag som barn, finns säkert i nån skåp..hihi..damen va jättefin!

    SvaraRadera