söndag 18 november 2012

Granar och stjärnor.


Tog hunden med i skogen idag för den tycker om när 
den får springa fri och leta efter käppar, som den
sen blev o tugga på. Egentligen for jag på julgrans
jakt, i den egna skogen hittar man inte lika fina 
som i grannens ( min mans brors ) men det brukar
nog ordna sig alltid. Nu hittade jag tre alternativ
så det är bara att gå och söka hem granen sen när
det blir aktuelt. Men jag hade förstås kameran med
mig så det blev lite skogsbilder igen. Det är bra när
det ännu finns skogar som ser ut som skogar och inte
kalhugget. 




Här är ett exemplar av julgran.

Kvistletaren Ben.
Sen efter det började jag med min stjärntillverkning.
Hamapärlstjärnona kom jag på efter att sett på bloggen
jag klara inte av att få lika fina stjärnor som hon men
mina är sådana som kanske en 5-7 åring skulle ha gjort
dem, för till barnpyssel är dom ju menade, men det var
skojigt. Våra barn är 22-24 år, så det är en tid sedan jag
senast sysslat med sådant . Det kommer att bli fler när
jag nu en gång kommit i farten, vad det blir av dem
visar jag senare åt er.

Stjärnparad.

Trevlig söndagskväll, iväntan på kvällens
danstävling på tv.

Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har klickat hem boken från Adlibris, kom hem på några dagar! Rekommenderar den varmt!
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera
  2. Roligt att du gilla mina stjärnor,
    och vad du var fiffig som lämna färdigt hål för linan.
    För jag måste ta till synålen.

    Vilket fint mosslager du har i knutarna.

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera