lördag 17 november 2012

Dörrgardinen.

Har lite städat i knutarna så att säga.
Vi har en bakdörr som vi använder
endast på sommaren, när man hämtar 
in ved till bastun och när man efter
bastun far ut och svalkar sej. Men
på vintern sätter jag alltid ett sk.
hjälpbord där, som också har plats
för mina kokböcker som det finns en 
hel del av. De har sett trist ut så idag
fick jag för mej att jag hänger upp en
gardin framför dörren.



Så det blev en färd ut i skogen igen och
hem kom jag med några dikesgranar mm.
Så hängde jag upp en krans och ljusstakarna
från vardagsrummet fick också byta plats .


Nog blev det lite ändring. Och det har inte
blivit ljust idag alls så jag tände ljusen
och det blev så mysigt.



Nu skall jag ta en liten tupplur så att jag
orkar dansa i kväll, för det är dans i Lovisa
idrottshall i kväll och  vi har tänkt åka dit.

Trevlig lördag
kram,Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar