tisdag 17 maj 2016

Kalla nätter varma dar.

Solen värmer så skönt och fågelarna
har ett enormt ljud.
Dom kvittrar, tjattrar och strider.
När svanen flyger förbi ett stycke över vattenytan
så är det som en liten motore skulle gnissla fram.
Många fågelplogar har vi fått skåda med hundratals fåglar i dag.
Svalorna bygger bo i grannens strandboda.




Jag har visst tagit en hel del måsbilder,
men dom är så lätta att fotografera.




Men inte har jag bara fotograferat måsar
i dag nej nu har jag ''jobbat'' också.


Jag har slipat ena bänken från verandan, den skall bli vit.
Det var egentligen förra sommarens projekt men tiden tog slut på
hälften.
Bordet och båda bänkarna skall slipas och målas.


Nu skall jag fortsätta så visar jag sen hur
det ser ut bara dom blivit målade.

Trevlig tisdag!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar