onsdag 25 maj 2016

Dagens färger vitt och svart.

Nu har jag äntligen fått in tillbaks vårt
bänkmöblemang, som jag har målat i tre
dar.
Jag är jätte nöjd med slutresultatet.
Den gulaktiga lackade ytan var inte så vacker.
Men nu är det vitt.



Jag har oftast duk på bordet men gillar det
vita och fräscha så jag tror att ingen duk kommer
på detta bord men några nya tabletter skulle jag istället
kunna skaffa och så tror jag att jag lagar långa sittdynor
till bänkarna för det är trevligare att ha något mjukt att sitta på.



Dom första syrenkvistarna är plockade i dag,
och dom doftar så gott.

Sen till det svarta.
Jag har putsat vår köksspis med
spissvärtta, för att få lite renare yta.


Före och efter bild.


Lite bättrr blev det.


Då när man inte eldar så kan man ha syrener
även här, då fungerar spisen som ett extra arbetsbord.


Trevlig onsdagskväll!
Kram, Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar