måndag 15 december 2014

Visst längtade jag efter snö.

Men på lördag morgonen ångrade jag det.
Man skall se upp med vad man önskar.
Den snön som kom på lördags morgonen
ställde bara till elände.
Startade sju på morgonen från landet när jag
såg hur vädret såg ut.
Det tar normalt 35 minuter men nu tog det en
rejäl timme att åka till jobbet.
Ingen plogbil hade varit i gång det var en mardröm
det kändes som man inte hade någon kontroll över 
bilen.
Far och son som startade före mej dom skulle åka lite
längre väg efter bilddelar, dom hamnade i diket och
måste få hjälp att komma upp.
Jag säger att tack och lov att allt slutade väl.
Men nu är det slask vått och smutsigt så vad är nu sen bättre
med en hund i huset och efter gårdagens kvällspromenad så
såg han ut så här.



Har honom fastkopplad medan badkaret
fylls med vatten.



Nytvättad.
Ben tycker om att vara ren och fin.
Och i dag smått duggregn och blåst igen,
nu till jobbet och se på allas julstress.

Ha en bra dag!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Hej. Jag var på jobb på lördagen och vet hur de kändes att vara i trafik o köra på oplogade vägar, usch. Stort tack för hjälpen i butiken.
    Mona

    SvaraRadera