onsdag 10 december 2014

Låddag.

I dag har det blivit lådor av alltså jullådorna som
jag lagat. Började i morse att skala 4 kg kålrötter
och 4 kg morötter.
Och medan första omgången med lådor var i ugnen
passade jag på att fara med min långa lista till mat-
affären.
Några julklappar blev också köpta men dem kan jag
inte berätta om förstås.
Julmusiken har spelat nonstop från datorn hela dagen,


Dom här åker in i frysen.
Sötad potatislåda skall ännu lagas
men den blir först till julaftons morgonen
för den går inte att frysa, eller kanske går men jag gör det inte.


Det har varit mörkt hela dagen så alla
extra ljus har lyst hela dagen.
Vi har storm på gång det knakar i fönsterrutorna
när vinden ordentligt blåser på.

Nu kaffe och plättar.


God kväll!
Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. Oj, oj du har varit produktiv idag.
    Men så gott att bara kunna plocka fram ur frysen...........

    En sån där stjärna har jag med, eller rättare sagt 3 stycken.
    I samma fönster, gillar dem.

    Ha det fint,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Men wooow va duktigt!
    Jag har inte börjat med någon julmat än så allt det är kvar..
    Fast jag ska inte laga så mycket. Vi blir så många så vi delar alltid upp det så alla har med sig något..;)
    Men jag skulle vilja ha en massa lådor att ta fram ur frysen under mellandagarna så man kan vara så där härligt lat att man inte ens lagar mat..;)
    Tack för din fina hälsning!
    Kram Katarina

    SvaraRadera