söndag 14 december 2014

Julsyssel, pyssel.

Granrisdekoration till uthus dörrarna har det blivit idag.
Granris hade jag plockat redan tidigare och nu blev
det lagade i knippe med julband runt och lite dekorationer
som jag hittade i skåpet.




Sen in i värmen och baka lite emellan.
Prövade ett nytt recept på godis-småbröd.
Man skulle ha mjuk gräddkola karameller till dem
inte är dom vackra precis med ack så goda.




Så det blev en burk till igen på hyllan med mina andra småbröd.
Nästa vecka skall det lagas julgodis som jag skall ha till mitt
''godisaltare'' (många fina recept från Ernst jul).
Vi fick även besök av son med sambo som var ut på söndagstripp i dag.


Ha en trevlig söndags kväll!
Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Dina godisbröd ser riktigt goda ut! Här har jag stått och gjort julköttbullar. Fast de brukar ha strykande åtgång så jag får nog göra en omgång till! Jag har heller inte gjort någon knäck än, men jag tänkte faktiskt också göra sådant som Ernst visade med mandelmassa, valnöt och nougat.
    Ha en fin söndagskväll!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera