tisdag 26 augusti 2014

Vått, disigt och ljuslyktor.

Regnat har det så man tycker att nu kunde det nog räcka för
den här gången.
Fuktigt och disigt är det på kvällarna när dimman stiger upp
över äkrarna.


Men jag som är storförbrukare på ljus, tände några lyktor
och brinna i kväll.
Lyktljusen finns i så många läckra färger, så det är bara att
välja vilken färg man vill ha, så idag blev det röda och rosa
ljus.



Krysantemerna finns även dom i massa olika färger.


Också flerfärgade.


Ännu har jag en stor buske kvar, även om jag tog ner den
andra som var vid uteköks knuten.


Rosen blommar så fint, den är säkert enda som blommar
av mina mångåriga nu mer.
Nu bastu och lite tv.
Har ledig dag i morgon hoppas vädret skulle kunna vara lite
torrare då, annars får man sova halva dagen.

Kram, Monica

1 kommentar:

  1. Ja idag har vi också haft mycket regn, fast vi hann ut på en lång skogspromenad på förmiddagen och solen sken först.
    Men nu har vi blött och tråkigt här igen. De lovar bättre väder till i morgon, knappt jag tror på det...
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera