söndag 10 augusti 2014

Nu är det målat.

Jag började med trädgårdsstolarna meddetsamma
i morse.
Jag målade med sådan fart att jag nu även har vita 
ränder i håret.
Värmen steg hela tiden så bordet orkade
jag inte med, det får bli till nästa gång.



Bilden nedan, hur dom såg ut före.


På andra sidan huset var det ett annat målprojekt på gång,
men där behövde jag inte delta, för att måla fönsterkarmar
är inte det skojigaste jobbet.


Dom blir vita på insidan och bruna på utsidan.


Där var bra rum under verandan att jobba ifall att
det skulle ha kommit regn, vilket det inte kom.


Det är dessa fönster som skall bytas ut.
Jag gillar mer de gamla fönstren med sex rutor,
men jag skall skaffa träribbor så får vi det nog fixat.

Trevlig söndag åt er!
Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. Ni är flitiga som målar,perfekt ställe
    och stå och måla under verandan. Din
    möbel blir jättefin i vitt.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt det blev. Har oxå funderat på att måla våra terrassmöbler vita men ännu är de grådaskiga :). Vilken härlig villa förrästen.. Kika in hos mig, du har en överraskning där ! HA en fin start på den nya veckan,

    SvaraRadera