fredag 1 augusti 2014

Nyttigt med inredningsprogram.

I alla fall för mej, jag får alltid inspiration att börja städa och
fixa när jag sett något bra inredningsprogram.
Som nu gårdagens Sommar med Ernst ( ni vet säkert redan att
det är mitt favorit program).
Programmet var inredningsprogram med stort I.
Om någon missade det så är det nog värt att se från nätet.
Hyllan eller blomställningen han lagade skulle kunna vara
ett projekt att tänka på.
Min bild från min blomställning blev en inspiration av programmet.


Den har följt med mej från mitt bardomshem, min far eller bror har lagat den,
det minns jag inte riktigt säkert.



Efter att jag fått städat så tog jag cyckeln och saxen för
att få nya blommor ivaserna.


Man skulle kunna tro att jag rensade
hela dikesrenen.



Visst är dom vackra.
Detta veckoslut blir vi nio personer ute i vårt skärgårdshem,
så nu måste jag börja förbereda vad vi skall äta, det går åt en
hel del, blir nog att baka en morotskaka tror jag.
Grillen kommer nog att gå varm så det behövs lite sallader och
sådant man kan äta kallt så det bara är att plocka åt sej när
hungern faller på. jag för min del tycker att vi äter hela tiden när
vi är där, det är säkert skärgårdsluften som gör att man blir så hungrig.
Och i morgon blir det båtracetävling igen för sonen, så man får vara
nervös igen förrän den är körd, så nu håller vi tummarna för honom.
Men nu skall ni alla ha ett trevligt veckoslut!

K R A M,   Monica

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar