torsdag 8 augusti 2013

Målade burkar.

Jag testade två olika måldekorationer idag,
på glasburkar, för sådana samlas i mina skåp,
jag kan inte kasta bort glasburkar, för man kan
behöva dem så som nu.
Min jobbkompis tipsade mej om en grej hon
sett på nätet, där hade man med limpistol skrivit
på en glasburk och därefter spraymålat. Och jag
måste förstås pröva på det meddetsamma som jag
kom hem. Jag är så dålig att skriva på fri hand, så
det fick bli hjärtan istället och på den andra burken kl-
istrade jag med målartape i olika remsor och sedan
målade jag burkarna.


Första burken.


Och den andra, därefter spraymålade jag dem
med zinkspray som jag hade lite kvar, samma
som jag målade lyktan med tidigare.


Med lite träning och lite snyggare burkar så blir det nog bra.

Ha det så bra!
Kram, Monica

2 kommentarer:

  1. dom ser kivoga ut :)
    kram sindy

    SvaraRadera
  2. Blev ju hur bra som helst. Mysigt. Ha en fin fredag. Kram Mimmi

    SvaraRadera