onsdag 14 augusti 2013

En hög med käppar.

Inspiration från Ernst program, i förra veckans                   
avsnitt inredde han ett sovrum och badrum, och                 
till dom rummen lagade han vaser med pålimmade              
käppar. Och jag var inte sämre än att jag måste också        
pröva. Min dotter ringde för en stund sedan och fråga-       
de vad jag höll på med och när jag sa att jag limmar kä-      
ppar på en vas så fick hon ett gott skratt. Jag hade samlat   
käppar redan tidigare när jag försökte mej på Ernsts centr- 
umklot, vilket han gjorde några veckor sedan. Men mina kä-
ppar var för raka så de lyckades inte riktigt. Jag fick många 
himlande blickar av mina nära och kära när dom undrade vad
sjutton jag höll på med. Men som sagt idag blev det en käppvas.


Från detta började jag. Sedan var det bara att
limma käpparna fast med limpistol.


Och detta är slutresultatet.


Vackert eller ej men jag klarade av det och
det var huvudsaken.

Ha en bra kväll!
Kram, Monica

3 kommentarer:

  1. Finfin vas .
    Ja vad gjorde man utan Ernst :-)))
    Såg oxå programmet och hade jag inte legat ryggdäckad hade jag haft
    två stora utekrukor med pinnar nu .

    ha det bäst

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Javisst är han påhittig den gode Ernst! Sista programmet för säsongen i morgon! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. den blev ju mamma jätte fin :)

    SvaraRadera